Våren har kommit...

 
Nu kan man säga att våren är här efter +grader i nästan 2 veckor, gårdagen bjöd på +9 och redan nu 10.00 är det +6. Känns på sätt och vis bra, men vi har en lång tid nu när det är slaskigt och smutsigt ute. När jag tänker efter så är det ju bara ca 10 år sedan då vi hade vinter i 8 månader  men nu är det ju bara 3-4 månader, klimatförändringar pga all "skit" som släpps ut i luften. För min del vill jag inte uppleva de hemska veckorna ifjol sommar med + 28 grader varmt, det kanske är idé att man redan nu rustar sig och köper en golvfläkt till, ifjol tog alla fläktar i hela Sverige slut ganska fort.
 
Förutom vårkänslor håller min mage på att ta livet av mig, är mycket fundersam vad som"rör sig" i den, har fått diagnosen IBS men jag ställer mig tveksam till den. I vanliga fall har jag klarat mig från mina "attacker" med ibland 3-4 veckor, men det var bara 1 mellan förra och den jag hade nu. I torsdags kväll satte det igång med ordentliga magkramper och sen fick jag gå på toa "stup i kvarten", så höll det på i 1,5 timme innan det var över och jag var totalt slut. Skönt tänkte jag, nu är det över för denna gång! Ack vad jag bedrog mig - på fredag morgon bara nån timme innan hemtjänsten skulle komma och hjälpa mig att duscha, satte det igång igen. Samma procedur igen så jag fick ringa htj och senarelägga duschningen, efteråt var jag så slut att jag sov i 2 timmar. På lördagskvällen var det dags igen - samma procedur som de 2 tidigare dagarna och min kropp var totalt slut av det och min KOL gör ju sitt till att orken är dålig. Jag orkade inte vara uppe längre än till 18.30 då jag gick till sängs och sov i 14 timmar, men var ändå orkeslös hela söndagen. Idag måndag känns det bra -peppar peppar, har faktiskt orkat göra lite här hemma. Måste nog ringa doktorn och få en remiss för magröntgen.
 
Ikväll kommer sonen hit och ska hjälpa mig med lite tekniska grejer som jag är osäker på att göra helt själv. I och med att jag bytte bredbandsoperatör måste jag ju ändra min e-post och det får inte bli fel, jag har haft tur att inte den förra operatören raderat mig genast då hade jag inte fått -post alls. Sen gäller det att snabbt ändra adressen till alla bekanta, myndigheter med flera. Efter allt detta är bortgjort ska sonen använda min tvättstuga och tvätta sina kläder, han har separerat från sin fru och bor för närvarande i husvagn. Han har egen firma och har rest mycket på senaste tiden och det blir väl några resor till framöver, därför finns ingen tid att börja söka och inreda någon lägenhet. Har han otur kan han få vänta länge på en lägenhet, men från och med slutet av maj - början på juni kan han annars bo i sin fina båt.
 
 

Kommentera här: