Styling...


Igår var jag bara tvungen gå till frissan och klippa mig, såg för jäklig ut i håret. Håret gör egentligen en stor skillnad på väl-måendet, ser man hemsk ut blir humöret därefter. Klipper man sig känner man sig som född på nytt och känns nöjd, dessutom ser man ju faktiskt yngre ut tycker jag. Då jag måste ha mask på natten (respirator) blir håret fort fett och svårt att styla, därför är det bäst för mig att vara kortklippt. Jag är inte den typen som blöter och fönar håret varje dag.
 
Även elementet i mitt "garage" för permobilen har lagt av, och det får inte vara kallare än -5 för att inte batteriet ska ta skada. Sonen Micke ska fixa ett nytt element....peppar peppar - vad kommer det att kosta. det är ingen utgift som finns med i min månadsbudeget. Blir det mycket dyrt måste jag be att få delbetala.
 
Vad i all sin dar är det som händer i vår skärgård? är det ryssen som inkräktar i vattnet nu istället för luften? I luften blir de ju bortjagade av flygvapnet, men i vattnet är de svårhittade gissar jag. Har vi resurser för att finna dem nu när vårt försvar är så "nedmonterat", det fanns ju inga hot enligt de styrande, jag tycker att det verkar som om vårt land är lätt att inta av främmande makt, därför anser jag att vår enda säkerhet är att gå med i NATO. Hade vi redan varit medlemmar är jag ganska säker på att läget i skärgården varit helt annorlunda, ev u-båt hade säkert redan hittats. Just nu tror jag att undervattensverksamheten bara ligger och väntar på att vår marin ska sluta leta så de kan smita iväg, skam den som ger sig. Varför bestämde regeringen att de helikoptrar som behövs för att kunna delta i såna här operationer och som sonar tillförlitligt skulle säljas, var det för att kunna sänka skatter för redan rika. Jag skulle vilja se dessa stroppar och virrhoppor försvara vårt land.... herre min gud vilken syn alltså.
Nej nu ska jag diska och sen koka mig lite kaffe, det är för tråkigt/grått väder för att det ska vara roligt för att fara ut och köra.
 

Kommentera här: