Rent och fint..


Idag har hemtjänsten varit här och städat, en jätteduktig tjej. Då det nästan är ny personal varje gång som man måste tala om vad som ska göras, men hon som var här idag behövde ingen vägledning alls. Blev paff då jag råkade se då hon torkade ovanpå spegelskåpet och lika med vitrinskåpet, det är det inte många som gör. Jag vill heller inte gå bakom dem och kolla vad de gör och inte gör, skulle inte tycka om det själv om jag var hon. Det är synd att hemtjänsten inte längre torkar av skåpluckor och kanske rengör ugnen, men antagligen har det med arbetsmiljö att göra numera. Före midsommar anlitade jag ett städbolag för storstädning, visserligen kostade det en hel del fastän jag fick RUT-avdrag. Min yngsta dotter har varit hem för 2 veckor sedan och röjt bort allt överflödigt som jag får ställa ut som grovsopor och som sen hämtas upp - det bekostas av min hyresvärd. Förutom det så rengjorde hon ugnen och en del andra saker, hon är guld värd - kör 34 mil (t/r) för att hjälpa mamma. Hon förstår hur pass allvarligt sjuk jag är, en del verkar tro att jag låtsas - du som ser så frisk ut kan ju inte vara sjuk.
 
Hur som helst så myser jag över hur rent och fint jag har. Det är bara en sak som grämer mig - jag har inte kunnat måla golvhyllan i badrummet än. Alla korgar satt jag vid köksbordet och målade och det gick bra, men hela dagen behövdes då orken och krafterna tröt. Förhoppningsvis får jag kanske framöver nån dag som känns bra och kan måla hyllan. Då man som jag har grav KOL och bara har 49 % lungkapacitet, kan jag inte göra sånt som anstränger (klämmer ihop) dem ännu mer.
 
 

Kommentera här: